На главнуюНаписать письмоКарта сайта
Пошук по сайту:

НОВИНИ

08. 11. 2017

Увага! ГУ ДФС у Дніпропетровській області попереджає про активізацію шахраїв, які діють під виглядом працівників фіскал…

Детальніше

03. 11. 2017

Центральне об’єднане управління Пенсійного фонду України в м. Дніпрі інформує

Детальніше

Баннер
НОВИНИ ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє
НОВИНИ
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє
23. 06. 2017

Державна фіскальна служба України фіксує досить високий рівень сумлінності платників податків протягом останнього часу. Так, 95% платників добровільно декларують та сплачують свої податки. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час засідання Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності при ДФС, яке відбулось 20 червня.

 

«Протягом 2017 року відзначається тенденція до щомісячного перевиконання, порівняно з відповідним періодом минулого року, показників збору з надходжень до загального фонду державного бюджету. Так, у І півріччі очікуються надходження у розмірі 355,1 млрд. грн., що на 27,7%, або на 77,1 млрд. грн. перевищує відповідний показник минулого року», – розповів Мирослав Продан.

 

За його словами, такої динаміки вдалося досягти завдяки сумлінності платників та змінам в адмініструванні податків. Важливою новацією цього року, яка схвально сприйнята та позитивно оцінена бізнесом, стало впровадження електронного реєстру відшкодування ПДВ.

«Завдяки прозорості процесу відшкодування практично зникли всі спірні моменти. Майже всі суми відшкодовуються за результатами камеральної перевірки протягом 30 днів. Зокрема, у травні, при заявлених до відшкодування 9,8 млрд. грн., платникам оперативно було повернуто 9,3 млрд. грн. Це переконливо свідчить про те, що проблему відшкодування ПДВ ми нарешті зняли», – підкреслив очільник ДФС.

На черзі, як підкреслив Мирослав Продан, вирішення питання з повернення переплат минулих періодів з податку на прибуток та невідшкодованих залишків ПДВ.

Відзначив керівник фіскальної служби і позитивну тенденцію зростання сплати податку на прибуток. У І кварталі цього року платниками було задекларовано 20,2 млрд. грн. податку, що на 6,4 млрд. грн. перевищує показник І кварталу 2016 року.

«Якщо така динаміка сплати податку на прибуток зберігатиметься і надалі ми зможемо повернути всі переплачені платниками кошти за минулі періоди», – наголосив Мирослав Продан.

Розповів очільник ДФС і про пріоритетні плани фіскальної служби на найближчий час. Так, фахівці служби активно працюють над впровадженням в Електронному кабінеті платника всіх електронних сервісів, які надаються ДФС, що дозволить розширити можливості платників в отриманні інформації. В пріоритетах також підтримання формату електронного відшкодування ПДВ та системи управління ризиками при адмініструванні цього податку, яка з 1 липня вже працюватиме у штатному режимі.

Крім того, учасники засідання обговорили пропозиції щодо внесення змін до Податкового кодексу.

«Ми зацікавлені у конструктивній співпраці з бізнесом та відкриті до діалогу. Переконаний, що Інвестиційна рада може стати тим консультативним та переговорним майданчиком з правом дорадчого голосу, де ми з вами зможемо спільно ініціювати зміни в законодавстві, знаходити виважені рішення та консолідовані позиції з подальшим їх донесенням до нормотворців», – зазначив Мирослав Продан.

Учасники Інвестради домовилися про подальшу системну роботу. Так, зокрема, наступне засідання було вирішено присвятити обговоренню змін до податкового законодавства в контексті прийняття бюджетного кодексу на 2018 рік.

Власники нерухомості вже сплатили 35 млн. гривень податку на нерухоме майно

За оперативними даними у поточному році фізичним особам – власникам об'єктів нерухомості сформовано близько 620 тис. податкових повідомлень-рішень з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. До сплати визначено податку на загальну суму понад 370 млн. грн. Про це повідомив Директор департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.

За його словами, найбільші суми нарахувань податку обліковуються по ГУ ДФС у Хмельницькій – 42 млн. грн., Львівській – 33 млн. грн. та Вінницькій – 29 млн. грн. областях.

«Станом на 20 червня платниками вже сплачено 35 млн. грн. податку на нерухомість, з фізичних осіб. Нагадаю, що  фізичними особами податок сплачується протягом 60 днів з моменту вручення податкового повідомлення-рішення», – зазначив Павло Дроняк.

Посадовець також нагадав, що цього року податок на нерухомість платники сплачують за 2016 рік за ставками та з використанням пільг, які були законодавчо визначені у цей період.

Так, податок нараховується на загальну площу об'єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток. Ставки податку встановлювалися рішеннями місцевих рад.

При цьому пільгові розміри майна, на які не застосовується ставка податку, складають:

- для квартири/квартир незалежно від їх кількості - 60 кв. метрів;

- для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - 120 кв. метрів;

- для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - 180 кв. метрів.

Олена Антіпова: У першому півріччі платники отримають 57,9 млрд. грн відшкодованого ПДВ

Майже 50% від загальної суми відшкодування податку на додану вартість у 2017 році повернуто платникам у квітні-травні. При цьому 97% ПДВ платникам відшкодовано за результатами камеральних перевірок. Про це повідомила в.о. директора Департаменту податків і зборів з юридичних осіб ДФС Олена Антіпова сьогодні, 22 червня, під час брифінгу.

За її словами, при заявлених до відшкодування у квітні-травні 19,8 млрд. грн. платникам повернуто 21 млрд. грн.. бюджетного відшкодування.

Загалом очікується, що з початку 2017 року платникам буде відшкодовано 57,9 млрд. грн.. ПДВ. Це на 60,4%, або на 28,1 млрд. грн. перевищить показник відповідного періоду минулого року.

«Всі етапи відшкодування платники можуть відслідковувати завдяки електронному реєстру, який введено з 1 квітня цього року. Він формується автоматично і жодного ручного втручання в його роботу немає і не може бути», – підкреслила Олена Антіпова.

Вона, зокрема, розповіла про автоматичний процес бюджетного відшкодування, який діє з квітня цього року. Так, платник, який хоче отримати відшкодування ПДВ, подає відповідну декларацію в електронному вигляді із заявою щодо повернення сум бюджетного відшкодування. Ця декларація протягом операційного дня надходить в реєстр заяв, який оновлюється щоденно.

Регіональні підрозділи та Офіс великих платників ДФС формують цей реєстр, а інформація передається до Міністерства фінансів для оприлюднення. На підставі даних Реєстру після набуття статусу узгодженої суми бюджетного відшкодування Казначейство перераховує таку суму з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок  платника протягом 5 операційних днів.

«У реєстрі зазначається дата надходження заявки, назва платника і весь подальший процес відшкодування. Платники можуть в он-лайн режимі проглянути яким чином проходить перевірка його декларації і яким чином проходить відшкодування цієї суми. На сьогодні майже 100% сум податку повертаються за результатами камеральних перевірок, тобто протягом 30 днів», – зазначила Олена Антіпова.

За наявності певних обставин, а це - від’ємне значення ПДВ, сформоване за період до 1.07.2015 року або від’ємне значення сформоване платниками спецрежиму – сільгоспвиробниками, проводиться документальна перевірка.

За її результатами у разі узгодження суми заявка направляється до Мінфіну, а отже і до Казначейства для проведення відшкодування сум ПДВ.

 

До послуг платників ПДВ - новий електронний сервіс

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідмляє, що з метою надання допомоги платникам податків при виконанні ними вимог п.16 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» (із змінами і доповненнями) ДФС запроваджує новий електронний сервіс «Обмін розрахунками коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в електронному вигляді між контрагентами».

Про це інформує Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua) у розділі електронного сервісу «Електронна звітність».

Вимоги до електронних документів для здійснення обміну та до засобів надсилання документів:

1. Формат документу повинен відповідати Формату (стандарту) електронного документа звітності суб’єктів господарювання (наказ Міністерства доходів і зборів від 29.11.2013 №729).

2. Формат транспортного повідомлення відповідає вимогам уніфікованого формату транспортного повідомлення при інформаційній взаємодії платників податків і ДФС.

3. Електронний документ надсилається засобами телекомунікаційного зв’язку SOAP.

4. Для криптографічних перетворень використовуються сертифіковані засоби ЕЦП, що відповідають законодавству України. Такі засоби наразі використовуються для підписання і шифрування електронних документів, що подаються до ДФСУ.

Інструкція з використання програмного забезпечення розміщена на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням

http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/aktualni-novovvedennya/201249.html

ДФС звернула увагу платників податків, що з 16.06.2017:

- підписання електронних документів для сервісу обміну розрахунками коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в електронному вигляді між контрагентами здійснюється окремим сертифікатом, призначеним для накладання електронного цифрового підпису:

Шлюз ДФС (Сервіс обміну документами 2017)-5792906.cer (http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/aktualni-novovvedennya/201249.html);

- зашифрування електронних документів для сервісу обміну розрахунками коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в електронному вигляді між контрагентами здійснюється окремим сертифікатом, призначеним для шифрування:

Шлюз ДФС (Сервіс обміну документами 2017)-5792907.cer (http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/aktualni-novovvedennya/201249.html).

Внутрішня безпека ГУ ДФС у Дніпропетровській області провела 71 перевірку

Протягом січня - травня поточного року управлінням внутрішньої безпеки Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено 71 перевірку в територіальних підрозділах ГУ.

За результатами перевірок управлінням внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області винесено 15 подань керівникам ДПІ (ОДПІ) для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 20 працівників ГУ ДФС області та Дніпропетровської митниці ДФС; оголошено 9 підозр працівникам фіскальної служби; до суду скеровано 6 обвинувальних актів.

З метою недопущення на вакантні та керівні посади в органах ДФС осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, у поточному року проведено перевірки 348 кандидатів на працевлаштування. За підсумками перевірок 9 претендентам відмовлено у прийомі на службу.

На Дніпропетровщині майже 100% платників ПДВ користуються електронною звітністю

Майже 100 відсотків платників ПДВ та 88,7 відсотків платників єдиного соціального внеску Дніпропетровської області прозвітували у травні 2017 року в органи ДФС, скориставшись мережею Інтернет.

Із загальної кількості 18 тисяч 131 платника податку на додану вартість області, у травні поточного року 18 тисяч 020 платників скористалися електронним сервісом ДФС, направивши звітність по e-mail.

Також, у травні 2017 року з 52 тисяч 255 платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування Дніпропетровщини 46 тисяч 352 платника прозвітували у фіскальні органи області засобами електронного зв’язку.

«Електронна звітність переконливо витісняє паперову, економлячи не лише час платників податків, а й фінансові витрати. Більшість платників не тільки звикли до зручного електронного формату, але й упевнені в його майбутньому, – переконана начальник управління обслуговування платників Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Олена Ярова.

Заходи зі стягнення податкового боргу з боржників Центрального району м.Дніпра додали бюджетам усіх рівнів 15,9 млн. грн.

Протягом січня-травня 2017 року за рахунок вжиття заходів стягнення, передбачених Податковим кодексом України до підприємств-боржників Центрального району м.Дніпра, забезпечено надходження до зведеного бюджету в сумі 15987,5 тис.грн. Причому, близько 93,8 відсотків із цієї суми або 15003,8 тис.грн. – надійшло до держбюджету. Решту, сплачено до місцевих бюджетів. Про це інформує в.о. начальника ДПІ у Центральному районі м.Дніпра Петерс В’ячеслав Ігорович.

Більшу частину заборгованості, після направлення податкової вимоги, платники погасили самостійно та добровільно.

Водночас, за словами посадовця, з метою погашення боргів ДПІ у Центральному районі м.Дніпра крім роз’яснювальної роботи, застосовує й інші заходи. Окрім того, за цей же період на виконання рішень суду, в рахунок погашення податкового боргу з рахунків боржників у обслуговуючих банках стягнуто 2.8 тис.грн.грн. Стягнуто податкового боргу від  боржників, які перебувають у процедурі банкрутства – 53,2 тис.грн.

Крім того, за п'ять місяців списано безнадійний податковий борг у сумі  3902,9 тис.грн. у зв'язку з ліквідацією боржників-банкрутів.

В’ячеслав Ігорович звертає увагу платників податків на їх обов’язок нараховувати та сплачувати податки та збори своєчасно та в повному обсязі відповідно до вимог діючого законодавства!

Завдяки спрощенцям місцевий бюджет Центрального району м.Дніпра отримав понад 42 мільйони гривень єдиного податку

Впродовж січня-травня 2017 року платниками Центрального району м.Дніпра сплачено 42 574,4 тис. грн. єдиного податку. Більша частина коштів сплачена фізичними особами - підприємцями – 28 245,3 тис. грн., що на 8 795,3 тис. грн. більше показника 2016 року. Від юридичних осіб, що обрали спрощену систему оподаткування направлено до бюджету 14 329,1 тис. грн.

Звертаємо увагу платників спрощеної системи оподаткування, що з 01 січня 2017 року набрали чинності Закони України від 20.12.2016 року №1791 та від 21.12.2016 року №1797, згідно яких встановлені ставки єдиного податку: для єдинників першої групи до 10% розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого Законом на 1 січня податкового року; для спрощенців другої групи – до 20% розміру мінімальної заробітної плати.

Максимальна фіксована ставка протягом 2017 року для платників єдиного податку першої групи становить не більше 160 грн. (до 10% від 1600 грн.), а для спрощенців другої групи не може перевищувати 640 грн. (до 20% від 3200 грн.).

До уваги платників податків!

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра  інформує, що Державна фіскальна служба України на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua) в електронному сервісі «Загальнодоступний інформаційно довідковий ресурс» (розділ «Необхідно знати») повідомила наступне.

З метою забезпечення належного рівня інформованості громадян України та іноземців, які планують подорожі за кордон або в Україну відповідно, у розділі «Інформація з питань митної справи» електронного сервісу «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» розміщено інтерактивне посилання «Актуальні запитання щодо митного контролю та оформлення товарів громадян», що надає можливість ознайомитися з актуальними запитаннями, з якими громадяни найчастіше звертаються до Контакт-центру ДФС, та відповіді на них.

Затверджено критерії для зупинення реєстрації податкової накладної та вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра  повідомляє, що 20.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621) (далі – Наказ №567).

Зазначеним Наказом затверджені:

- Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Критерії оцінки) (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621);

- Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №754/30622).

Пунктом 4 Наказу 567 визначено, що Державній фіскальній службі України (далі – ДФС) необхідно:

- до 25.06.2017 здійснити аналіз ефективності застосування Критеріїв оцінки та у п’ятиденний строк надати пропозиції Міністерству фінансів України стосовно їх удосконалення;

- щокварталу до п’ятого числа першого місяця наступного кварталу надавати пропозиції Міністерству фінансів України для удосконалення Критеріїв оцінки.

Оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Реєстр) здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування цим Критеріям (далі – Моніторинг) (п.1 Критеріїв оцінки).

Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями (пункт 6 Критеріїв оцінки):

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 у Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб’єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

У разі, якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1) та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1), більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми ПДВ, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПКУ.

У разі, якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2), – реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПКУ.

Наказ опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 20.06.2017 №48.

 

Якщо виникла потреба в отриманні податкової консультації

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра  нагадує, що відповідно до статті 52 Податкового кодексу України за зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації (далі – ІПК)  з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДФС.

Нагадаємо, що ІПК за вибором платника податків надається в усній або письмовій формі.

На запит в усній формі відповідають контролюючі органи та державні податкові інспекції. А на письмове звернення - контролюючі органи в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональні територіальні органи та ДФС України.

Звертаємо увагу, що звернення платників податків на отримання ІПК в письмовій формі повинно містити:

- найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;

- код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта ( у разі наявності в паспорті відмітки про відмову від номеру);

- зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;

- підпис платника податків;

- дату підписання звернення.

На звернення платника податків, що не відповідає зазначеним вимогам, податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України «Про звернення громадян».

Щодо строку надання ІПК, він становить 25 календарних днів з можливістю продовження такого строку, але не більш ніж на 10 календарних днів з обов’язковим повідомленням про це платника податків.

Окрім того повідомляємо, що відтепер ІПК, надана в письмовій формі, підлягає реєстрації в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій та розміщенню на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, без зазначення найменування (прізвища, ім’я, по батькові) платника податків, коду згідно з ЄДРПОУ (реєстраційного номера облікової картки) та його податкової адреси.

Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій розміщено на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням: Головна / Електронний кабінет платника/Інформація з реєстрів / Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультаційhttps://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx. Доступ до зазначених даних єдиної бази та офіційного веб-сайту є безоплатним та вільним.

Додамо, що ІПК, не внесена до Єдиної бази консультацій, не звільняє платника податків від відповідальності (фінансові, штрафні санкції та/або пеня п. 53.1 ст. 53 Податкового кодексу).

Окремо зазначимо, що кожен бажаючий має можливість здійснити пошук та роздруківку ІПК в Єдиному реєстрі консультацій за наступними реквізитами:

- реєстраційний номер ІПК;

- дата реєстрації ІПК;

- ключові слова (наприклад, податок на прибуток підприємств, податок на додану вартість тощо);

- орган, що надав консультацію;

- статус документу (діючі ІПК, анульовані ІПК).

Разом з тим, нагадаємо, що ІПК має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Відпустка та лікарняні для спрощенців

Фахівці ДПІ у Центральному районі м.Дніпра  звертають увагу, що платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів (пункт 295.5 статті 295 Податкового кодексу України).

Інформація про період щорічної відпустки і терміни тимчасової втрати працездатності з обов'язковим доданням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі (підпункт 298.3.2 пункту 298.3 статті 298 Податкового кодексу України).

До уваги громадян платників земельного податку!

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра нагадує, що нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться органами фіскальної служби, які надсилають або вручають платникові за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 Податкового кодексу України.

Разом з цим на підставі статті 281 Податкового кодексу від сплати земельного податку звільняються: інваліди першої і другої групи; фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; пенсіонери (за віком); ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22.10.1993 року №3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; фізичні особи, визнані Законом України від 28.02.1991 року №796-XII «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для вищезазначених осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм.

Фізична особа, яка має підстави для отримання пільг щодо сплати земельного податку, повинна надати органам фіскальної служби за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу.

Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового звітного періоду, у якому подано таку заяву.

Фіскальна служба надала роз’яснення щодо внесення ОСББ до реєстру неприбуткових установ та організацій

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра повідомляє, що   Державна фіскальна служба України у листі від 13.06.2017 №15151/7/99-99-12-02-04-17  надала роз’яснення щодо внесення об’єднання співвласників багатоквартирного будинку до Реєстру неприбуткових установ та організацій .

У листі зазначено, що відповідно до статті 133 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) неприбутковою організацією є установа чи організація, що одночасно відповідає таким вимогам:

утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;

внесена контролюючим органом до Реєстру.

Також обов’язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (п.п. 133.4.2 п.133.4 ст. 133 Кодексу).

До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 Кодексу і не є платниками податку на прибуток, можуть бути віднесені, зокрема, об’єднання співвласників багатоквартирного будинку.

У разі утворення ОСББ в порядку, визначеному Законом  України від 29 листопада 2001 року № 2866-ІІІ «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» зі змінами, складання статуту ОСББ відповідно до Типового статуту, а також відповідності ОСББ вимогам, встановленим п. 133.4 ст. 133 Кодексу, таке ОСББ може бути включено до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Оновлено перелік моделей, модифікацій РРО дозволених для використання

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра   повідомляє, що Державна фіскальна служба України наказом від 07 червня 2017 р. №406 затвердила новий державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій. Нагадаємо у ньому наводять перелік моделей, модифікації РРО, дозволених до первинної реєстрації, та РРО, первинну реєстрацію яких заборонено.

Відповідно, попередній перелік, який затверджений наказом ДФС від 20.04.17 р. № 275, втратив чинність.

Переваги офіційного працевлаштування

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра  повідомляє, що кожна людина має право на працю, що включає можливістьзаробляти собі на життя працею, яку вона вільно обирає або на яку вільно погоджується, – це право гарантуєтьсястаттею 43 Конституції України.

Для працівників, які вже працюють, та для тих, які мають намір влаштуватися на роботу, важливо розуміти способи виплати і розміри заробітної плати та їх вплив на соціальне та пенсійне забезпечення, адже офіційне працевлаштування — це певна гарантія роботодавцем соціальних, економічних, трудових та інших прав працівника.

Небезпека „тіньової” зайнятості, як і „тіньової” заробітної плати, полягає не стільки в тому, що бюджет недоотримує кошти у вигляді несплачених податків та відрахувань до Пенсійного фонду, а й у тому, що громадяни ризикують втратити право на пенсію, чи на її частину, адже при обчисленні пенсії враховується розмір зарплати,  а для призначення пенсії за вікомнеобхідно15 років страхового стажу.

Саме тому одним з пріоритетних питань сьогодення, які потребують негайного вирішення, є детінізація зайнятості населення та легалізація заробітної плати. Державою здійснюються певні кроки в цьому напрямку, зокрема, в частині зменшення відсотку єдиного соціального внеску для страхувальників. Однак соціальний захист сьогодні та пенсійне забезпечення в майбутньому залежить, перш за все, від свідомої громадянської позиції самих працюючих.

Тому ми переконливо радимо працівникам, яким пропонують роботу без укладання трудового договору з оплатою праці «у конверті», перш, ніж погодитися на дану пропозицію, зважити всі переваги офіційного працевлаштування, серед яких:

1. Економічні й соціальні гарантії. Це означає, що після офіційного укладання трудового договору працівник користується такими правами, як право на гарантований розмір заробітної плати (у тому числі доплати, надбавки й заохочувальні виплати); право на відпустку, у тому числі додаткову й без збереження зарплати, відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами; право на оплату лікарняного; право на достроковий вихід на пенсію через шкідливі умови праці; право на скорочений робочий день, тиждень через шкідливі умови праці; право не працювати у вихідний і святковий день; право не залучатися до понаднормових робіт без бажання працівника; право на допомогу в зв’язку з безробіттям; право на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві й професійних захворювань; право на зарахування виробничого стажу; право на матеріальне забезпечення в порядку соціального страхування в старості; право на гарантії за колективним договором.

Заробітна плата офіційно працевлаштованого працівника, про яку щомісячно   та в повному обсязі звітує роботодавець і з якої здійснюється сплата єдиного внеску, забезпечує працівника повним соціальним захистом, гарантованим державою, а період роботи зараховується в повному обсязі дл стажу, який буде разом із розміром заробітної плати  враховуватися при  нарахуванні пенсійної виплати.

2. Трудові гарантії. Офіційне укладення трудового договору захищають найманого працівника відповідно до чинного трудового законодавства у разі порушення його прав, а саме: якщо роботодавець затримує виплату заробітної плати; відмовляється оплатити виконану роботу; не додержується інших своїх зобов’язань.

Відсутність офіційно оформлених трудових відносин між роботодавцем і працівником означає, що працівник не матиме всіх перелічених гарантій.

На жаль, реальністю сьогодення є той факт, що за офіційного працевлаштування працівник у більшості випадків отримує низьку заробітну плату. Це зумовлено тим, що із офіційної заробітної плати відраховується податок на доходи фізичних осіб, військовий збір, а на фонд оплати праці нараховується єдиний соціальнийвнесок. При нарахуванні та виплаті  заробітної плати «в конвертах» в більшості випадків заробітна платавища, порівняно з офіційним працевлаштуванням, оскільки в такій ситуації не здійснюються відрахування із заробітної плати, - саме цей факт є єдиним позитивним моментом неофіційного працевлаштування як для працівника, так і роботодавця, Однак у такому разі держава не отримує відрахувань з доходу особи, а сама особа позбавлена названих вище прав.

Законодавством заборонено платити працівнику менше за мінімальну заробітну плату. Тому багато людей отримує офіційно мінімальну платню, і з неї здійснюють відповідні відрахування, а решта суми заробітної плати за домовленістю між працівником і роботодавцем сплачується неофіційно «в конверті». Це  поширений спосіб тінізації заробітків – часткове відображення зарплати. Здавалося б, що такий вид розрахунку на користь  як роботодавцю, так і працівнику.Наймана особа офіційно працевлаштована, їй щомісячно нараховується мінімальна заробітна плата, з якої сплачено внески, а решта заробітку виплачується «в конверті», без сплати податків і внесків. Але такий спосіб оплати праці гарантує тільки мінімальний розмір пенсії, на яку важко прожити, враховуючи нинішнє соціально-економічне становище в державі.  А тому про гідну старість потрібно подбати вже сьогодні, вимагаючи від роботодавця декларувати заробітну плату в повному обсязі і відповідно сплачувати єдиний внесок.

Дорогі українці, задумайтесь над своїм майбутнім уже сьогодні, подбайте заздалегідь про гідний розмір вашої майбутньої пенсії. Вимагайте від роботодавця нараховувати та виплачувати  «білу» заробітну плату  -  прозоро та відкрито.

Офіційне оформлення трудових відносин та легалізація робочих  місць для роботодавця - це  позитивний імідж та репутація надійного партнера, що є запорукою процвітання бізнесу та примноження прибутків.

 

Пенсії, розмір яких перевищує 12470 гривень підлягають оподаткуванню

Фахівці ДПІ у Центральному районі м. Дніпра   повідомляють про те, що п.п. 164.2.19 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України визначено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом, якщо їх розмір перевищує десять розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (у розрахунку на місяць), встановленого на 1 січня звітного податкового року, - у частині такого перевищення, а також пенсій з іноземних джерел, якщо згідно з міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, такі пенсії підлягають оподаткуванню чи не оподатковуються в країні їх виплати.

Положення цього підпункту не застосовується до пенсій, призначених учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» передбачено, що з 1 січня 2017 року для осіб, які втратили працездатність прожитковий мінімум становить 1247 гривень.

Враховуючи викладене, пенсії, розмір яких перевищує 12470 гривень підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5% у частині такого перевищення.

Будівлі сільськогосподарських товаровиробників: нарахування податку на нерухомість

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра  повідомляє, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості (п. п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).

Об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (п. п. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 ПКУ).

Підпунктом 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ визначено перелік об’єктів нерухомості, які не є об’єктами оподаткування. Так, до таких об’єктів нерухомості належать будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності.

Відповідно до п. п. 14.1.235 п. 14.1 ст. 14 ПКУ сільськогосподарський товаровиробник - юридична особа незалежно від організаційно-правової форми, яка займається виробництвом сільськогосподарської продукції та/або розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах) та її переробкою на власних чи орендованих потужностях, у тому числі власновиробленої сировини на давальницьких умовах, та здійснює операції з її постачання.

З метою застосування норм п. п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ до будівель, споруд сільськогосподарських товаровиробників, відносяться об’єкти нерухомості, які відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17.08.2000 № 507 (далі – ДК 018-2000), належать до групи «Будівлі нежитлові інші» (код 127), клас «Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства» (код 1271), який включає будівлі для використання в сільськогосподарській діяльності, наприклад, корівники, стайні, свинарники, кошари, кінні заводи, собачі розплідники, птахофабрики, зерносховища, склади та надвірні будівлі, підвали, винокурні, винні ємності, теплиці, сільськогосподарські силоси тощо.

Враховуючи зазначене, не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, що використовуються ними для виробництва сільськогосподарської продукції та/або розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах) та її переробкою на власних чи орендованих потужностях, у тому числі власновиробленої сировини на давальницьких умовах, та здійснює операції з її постачання.

Будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, що використовуються не за призначенням, оподатковуються на загальних підставах.

 

Webmaster Bissiko Studio - Создание сайтов
Copyright 2011 © Центральна районна у місті Дніпрі рада

Центральна районна у місті Дніпрі рада
вул. Князя Ярослава Мудрого, 42; тел.: (056) 744-17-02; e-mail: kirovkadp@i.ua